La Fundació José Mª de Olives y de Ponsich, Conde de Torre Saura, obra Ca’s Comte a les visites guiades.

Del 30 de juny al 27 d’octubre, tots els dilluns, dimecres i dijous, Talaia Cultura oferirà la possibilitat de conèixer un dels edificis més interessants i emblemàtics de l’arquitectura menorquina i el llegat històric i cultural del Comtat de Torre Saura.

Considerada per l’Arxiduc Lluís Salvador d’Àustria en el seu Die Balearen com la mansió més bella de Menorca, el palau de Ca’s Comte resumeix i reflecteix la crònica dels principals esdeveniments de Ciutadella durant els segles XIX i XX.

La proposta que, a partir del pròxim 30 de Juny, ens fa la Fundació José Mª de Olives y de Ponsich, Conde de Torre-Saura, ens ofereix la possibilitat de contemplar i admirar diferents col·leccions artístiques d’un valor indubtable, que avui decoren les sales del palau. A través seu, i gràcies a les documentades explicacions de la persona que guiarà les visites, coneixerem la història d’una de les famílies més destacades de Menorca, una història lligada inevitablement als episodis viscuts en uns temps especialment complicats per a Espanya i per a la ciutat.

Cada setmana, les visites, guiades en català i Castellà, es faran els dilluns i els dijous a les 20 hores.

Els dimecres, a les 11 hores, se’n programarà una altra, guiada en anglès i francès.

La durada de la visita serà de 2 hores, aproximadament.

Es poden adquirir les entrades per internet a www.nanventura.com, o 15 minuts abans de cada visita al mateix palau, a condició de que quedin places disponibles.

La iniciativa de la Fundació José Mª de Olives y de Ponsich, Conde de Torre-Saura,  aproparà al públic el valuós patrimoni cultural, material i immaterial, que s’ha reunit a l’empara del comtat de Torre-Saura.

La Fundació continúa treballant, a més, en la rehabilitació de l’edifici pairal del comtat, un projecte que pretén la consolidació dels valors i les característiques arquitectòniques úniques de l’immoble. També ha iniciat un ambiciós programa de restauració i conservació de nombroses i valuoses obres pictòriques i artístiques en general, mobiliari, i objectes ornamentals i etnològics. Destacar, finalment, el projecte d’ordenació de l’arxiu històric del comtat que la Fundació va iniciar a principis de 2021 i que ja ha aconseguit recuperar i conservar més de 35.000 documents, alguns d’ells datats en el segle XV.

Primary Color
default